Ćwiczenia dla osób, wykonujących siedzącą pracę

www.srodkinachwasty.com.pl

Siedząca praca to zmora wielu ludzi, spędzających codziennie długie godziny w biurach czy urzędach.

Jak wiadomo kręgosłup, zachowując wciąż to samo ułożenie, nie pracuje tak, jak powinien, a co więcej brakuje mu ruchu, co często prowadzi do bólów oraz wszelkiego rodzaju poważniejszych urazów.

Aby siedząca praca nie była przyczyną prawdziwych problemów zdrowotnych, warto zdecydować się na wykonywanie odpowiednich ćwiczeń ruchowych.

Podczas każdej godziny pracy warto robić sobie przynajmniej dwie krótkie przerwy na rozprostowanie kręgosłupa.

Można się wtedy chwilę przejść, a jeśli wykonuje się zadania służbowe w domu, nie zaszkodzi robienie paru skłonów lub przysiadów.

Należy pamiętać, że podczas długotrwałego siedzenia skracają się mięśnie.

Z tego powodu warto się rozciągać, na przykład rano, tuż po wstaniu z łóżka.

Można też wykonywać proste ćwiczenia, takie jak chociażby krążenia ramion przy zwisających luźno rękach oraz naciągać obręcz barkową, zakładając za głowę zgięte ramię i drugą ręką chwytając za łokieć, by ściągnąć go w stronę ucha.

W weekendy można się też wybierać na basen, ponieważ pływanie również bardzo korzystnie oddziałuje na kręgosłup.

Post Author: Janek