Ćwiczenia wzmacniające kolana

www.enagieldzie.pl

Kontuzję kolana bardzo łatwo złapać zarówno uprawiając sporty drużynowe, jak i biegające dużo po twardych nawierzchniach.

Zdarzają się i tacy, którzy nie trenują żadnego sportu, ale mimo wszystko odczuwają bóle kolan na przykład podczas wchodzenia po schodach.

Jako że leczy się je później bardzo długo, a urazy uwielbiają się po pewnym czasie odnawiać, warto w porę pomyśleć o ćwiczeniach, które wzmocniłyby właśnie te stawy, zapobiegając późniejszym bólom i trudnościom z poruszaniem się w trakcie treningu.

Odpowiednio dobrane ćwiczenia mają za zadanie wzmocnić przede wszystkim mięsień dwugłowy oraz czworogłowy uda, które też bardzo często są narażone na kontuzje.

Na kolana pomagają głównie ćwiczenia mięśni ud, wszelkie ćwiczenia rozciągające oraz ćwiczenia izometryczne.

Te ostatnie polegają na zmianie napięcia mięśni przy jednokrotnym braku zmiany ich długości.

Stosuje się również ćwiczenia izotoniczne, które są z kolei zupełnym przeciwieństwem ćwiczeń izometrycznych (tutaj naciąga się mięsień, ale jego napięcie pozostaje takie samo).

Na wzmocnienie więzadeł poleca się także ćwiczenie wykroku.

Post Author: Janek