Czy e-mail marketing jest skuteczną formą promocji?

papier firmowy

Odmian marketingu jest niezliczenie wielka ilość, a jedną z nich jest e-mail marketing. Bardzo specyficzna forma, za którą kryje się wysyłanie e-maili reklamowych, czyli tzw. newsletterów. Specyficzna dlatego, że dość mało lubiana wśród marketingowców, ze względu na jej nikłe działanie. Powodem takich rezultatów są trzy składowe:

  • Po pierwsze e-mail służy użytkownikom głównie do utrzymywania kontaktu, które związane są z obowiązkami.

    Są to z reguły maile od pracodawców, wykładowców, oferty ulubionych sklepów itd. Często zdarza się tak, że posiadacz e-maila zwyczajnie nie odczytuje tych, które go nie interesują, przy tym je ignorując lub wrzucając bezpośrednio do tzw. kosza. Sprawia to, że e-maile są traktowane jako bardzo uciążliwa forma marketingowa, dzięki której rodzi się bardzo mało decyzji zakupowych, czy chociażby kontaktu z daną firmą;

  • Drugim powodem jest oczywiście tzw. SPAM – specjalny folder do którego trafiają materiały, traktowane jako nieważne, nadmierne, nieinteresujące użytkownika maila.

    Niektóre oferty produktowe lub inne promocje po wysłaniu – od razu znajdują swoje miejsce w tej skrzynce. Dzięki temu człowiek nie jest zainteresowany reklamą, nie ufa jej, uważa za zbędną i niewartą poświęcenia cennego czasu, czy uwagi;

  • Nie wszystko zależy jednak od samego działania e-maila i ogólnego podejścia. Dziś ta forma kontaktu nabiera bardzo dużego rozpędu, rezygnuje się ze standardowych połączeń telefonicznych ze względu chociażby na uciążliwe niedogodności, niedomówienia, brak komfortu i prywatności. Mail jest formą, która zostanie zapisana w pamięci skrzynki, dotrze do odbiorcy, a ten, gdy na nią czeka – odczyta i/lub odpowie. Niestety, okazuje się, że w dużej mierze cały błąd leży po stronie niekompetencji kreowanych kampanii mailingowych.

    W Polsce nie jest to znane zjawisko, dlatego nie jest rozwinięte i umiejętnie prowadzone.

.