Identyfikacja wizualna mBanku

srodowisko.ekologiczny.edu.pl

Jednym z najpopularniejszych banków bez wątpienia jest mBank. Z jego usług korzystają osoby niezależnie od wieku czy płci. W czym tkwi tajemnica popularności? Być może w skoncentrowaniu się na świadczenie usług bankowości elektronicznej. Kilka lat temu mBank postanowił niemal całkowicie zmienić swój wizerunek.

Początkowo znakiem rozpoznawczym tego banku był charakterystyczny kwiatek wraz z nazwą. Kwiatek zastosowany w logo znacznie odbiegał wizualnie od tego, jaki znamy obecnie. Zdaniem wielu osób miało to sugerować fakt, że mBank jest nowoczesny. Najnowsze logo prezentuje się zupełnie inaczej.

Przede wszystkim twórcy logo zrezygnowali z dobrze znanego kwiatka na rzecz wielokolorowego prostokąta. Prostokąt ten podzielony jest na kilka mniejszych, pionowych kresek, z których każdy obszar ma inny kolor. Prostokąt stanowi tło, na którym umieszczono nazwę banku napisaną białą czcionką. Można odnieść wrażenie, że kolory te całkowicie odbiegają od siebie.

Część specjalistów od wizerunku uważa, że nowe logo ma sugerować nową jakość świadczonych usług.

Post Author: Janek