Prawidłowa rozgrzewka dla każdego

Zarówno amatorzy, jak i doświadczeni sportowcy przed właściwą częścią treningu powinni przeprowadzić odpowiednią rozgrzewkę. Ten etap ćwiczeń ma przygotować organizm do zbliżającego się wysiłku, by mięśnie były odpowiednio rozgrzane i w efekcie nie doszło do ich nadwyrężenia bądź nawet trwałego urazu.

Ćwiczenia na rozciąganie mogą bezpiecznie wykonywać wszyscy, którzy planują chwilę później mniej lub bardziej intensywny trening z dowolnej dyscypliny sportu. Warto rozpocząć od szyi i karku.

Należy wówczas przechylać głowę w lewo i w prawo zupełnie tak, jakby chciało się zetknąć ucho z ramieniem. Później można natomiast przejść do kręcenia głową (trzeba to jednak robić z umiarem).

W następnej kolejności powinno się rozruszać barki, kręcąc ramionami do przodu i do tyłu. Aby uaktywnić mięśnie talii, wystarczy natomiast oprzeć dłonie na biodrach, a potem wykonywać mocne skręty tułowia.

Z kolei na mięśnie nóg można wpływać na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest chociażby wyciągnięcie jednej z nóg podczas kucania w bok i opieranie się na tej, która pozostaje zgięta.

Na koniec nie można też zapomnieć o kostkach. By były aktywne w trakcie rozgrzewki, zaleca się wykonać kilkanaście obrotów jedną, a potem drugą stopą.

Post Author: Janek